Sömnrubbningar och att-göra-lista

Det är helt hopplöst att sova. Har en liten filur i magen som inte alls verkar vara trött, den sparkar och trycker upp under revbenen, huvudet ligger och trycker neråt och det gör så jäkla ont i hela bäckenet och ryggen. Det kan ju ha att göra med att jag, Linda, Linn och Tony gick några varv på stan och kikade på folk och bilar (mest folk dock). Blir ju väldigt trött i svanken och höfterna väldigt fort, men det är väl inte så konstigt när man har en massa extra vikt att släpa på. Plus att jag nog har världens mest svällda ben, använder stödstrumpor för att det inte ska bli så jobbigt, men somliga dagar (som idag) så hjälpte de inte ett smack. Annars kan jag verkligen rekomendera det till er andra där ute som är gravida, det hjälper för det mesta, för mig iaf! :)

De senaste nätterna har det inte alls blivit mycket sömn, dels på grund av det ovanstående (är hopplöst att hitta en bra sovställning nuförtiden..) Och dels för att jag har alldeles för mycket att tänka på känns det som. Är ju faktistk bara tre veckor kvar tills det lilla grynet är beräknat att anlända och det känns som om det är tusen saker kvar att göra innan dess!

  • Packa BB-väska + en väska till oss (frågan är vad sjutton man ska ha med sig?!)
  • Hämta hem och måla en bokhylla som för närvarande står hos mormor
  • Fixa färdigt i köket (spackla, slipa, måla, tapetsera och byta bänkskiva)
  • Sätta upp två tavellister ovenför sängen i sovrummet
  • Få fint i vardagsrummet (få upp lite saker på väggarna osv.)
  • Få ut den där jäkla tv-bänken på blocket så vi blir av med den nångång
  • Fixa blomlådor att ha på balkongen och göra lite mysigt där
  • Och sen så skulle det behöva storstädas i hela lägenheten också
Låter kanske inte som så svåra saker att göra, men jag har ingen ork till att göra det, vet inte vart jag ska börja och älsklingen jobbar ju under hela veckorna och jag tycker inte att han ska behöva göra massa sånt när han kommer hem eller när han är ledig :) Men ska försöka få lite gjort imorgon iaf så är vi en god bit påväg. Det återstår dock att se hur det blir med den saken..

Nu ska jag knäppa igång en till film och hoppas på att det lilla livet i magen somnar så att den här blivande mamman även hon kan få sig lite sömn snart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0