Slappsöndag!

Idag har vi inte gjort många knop här hemma måste jag erkänna. Hade lite fikagäster här på förmiddagen i form av mamma, Tommy, Viktor, Felix och Lukas :) Jag hade bakat rabarberpaj och kladdkakemuffins, gott som bara den var det! :) Pappsen var förbi på eftermiddagen och fikade han med, efter det så kände jag att jag behövde rensa skallen och fundera över både det ena och det andra efter gårdagskvällen/nattens prat så jag åkte ut till stugan och la ikull mig på soffan och njöt av tystnaden och lugnet :)

Älskling var också hemma, dock så var han (och är fortfarande) väldigt bakis. Igår var vi nämligen ut till Anna och Micke i Trönö, var där runt halv 7, pratade en massa, åt supergod älgstek med potatisgratäng och sallad. Sen satte vi oss i soffan och kikade på schlager, Sverige kom på tredje plats vilket inte alls är fy skam! :) Älskling och Micke drog igång och började sjunga och ha sig efter några öl/groggar och lite vin. Sen blev det massa musik (dock inte i min smak:P) Efter schlagern så var det dags för bastning, jag skippade dock det så jag satt i rummet utanför och och pratade med dem när de inte var inne i bastun och levde runt. När klockan började närma sig 4 inatt/imorse så kände jag att det var dags att åka hemåt och få oss lite sömn. Så sagt och gjort, släpade in min karl som knappt kunde stå på benen i bilen och sen åkte vi hemåt efter en riktigt toppenkväll som jag hoppas att det blir många, många fler av! :) Verkligen underbara människor som man mår bra och blir glad av att umgås med! :)

Nu ska jag krypa upp bredvid älsklingen i soffan och mysa framför en skräckfilm, och som vanligt så är det säkert jag som får hålla om honom och inte tvärtom, min lilla mjukis! ;)


Innerst inne så vill man så mycket, men det är så himla svårt att ge när man inte vet hur allt egentligen är

Kommentarer
Postat av: Elin

Hallå där!

Allt bra?

Inte allt för långt kvar nu va?

Har ni gått föräldrargrupp? I så fall har man ut något av det eller är det mest för att träffa andra föräldrar? Är kluven om hur jag ska göra...

Kram Elin

2011-05-16 @ 13:02:44
URL: http://assessment.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Ja det är bara bra! :) Ne, inte alls långt kvar, nu går vi nästan bara och väntar här hemma :)

Ja, vi har gått föräldragrupp, var 4 gånger och 3 av gångerna fick man mycket tillbaka, får lära sig mycket om olika bedövningar och hur förlossning, amning och sånt där funkar. Man kan ju prova gå en gång och se hur man tyckte det var, det kostar ju lixom ingenting :)

Kram!

2011-05-17 @ 17:19:35
URL: http://sofialarssoon,blogg,se
Postat av: Elin

Kanske kan vara värt att gå på det ändå då... Men är ju så tjatiga tider så Chrille kommer inte kunna följa med :/

2011-05-18 @ 11:08:33
URL: http://assessment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0