Barnmorskan och matlagning

Väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan slänga in fiskgratängen. Känner mig som en riktig hemmafru nuförtiden, donar och har mig här hemma som aldrig förr :) Blir iaf fiskgratäng med tomater och champinjoner och så blir det pressad potatis till, är kanske hur gott som helst! :)

Älsklingen slutar jobba om ca 20 minuter så maten kommer nog vara klar lagomt tills han kommer innanför dörren :)

Var till barnmorskan idag, och allt såg bra ut :) Huvudet är helt fixerat och det lilla grynet har sjunkit bra mycket så BM sa att det kanske inte alls är så lång tid kvar. Vi får väl se :) Hade dock inte gått upp något i vikt (inte för att jag klagar) och barnmorskan sa att det är vanligt att det stannar av eller att man till och med går ner lite sista tiden. Vi skrev en sammanfattning om hur graviditeten har varit och hur jag vill ha det på förlossningen. Och jag är fast besluten om att klara av den utan smärtlindring. Men det är ju svårt att veta hur ont det kommer göra och hur lång tid det kommer ta :) Älsklingen är väl lite oroad över det där, han tycker att det kan ju vara bra med smärtlindring eftersom det finns och eftersom det underlättar. Men jag känner att om jag kan så vill jag vara utan! :) Om det är nån av er läsare som har varit/ är gravid och snart ska föda, hur har/vill ni göra med smärtlindring under förlossningen? :)

Var ut på ecenter en sväng efter mötet hos BM och kikade lite, men med ben och bäcken som värker konstant så orkade jag inte kika så mycket. Så ska dra med mig älsklingen imorgon istället när han är ledig. Måste köpa födelsedagspresenter åt både Viktor och Ellie :)

Konstigt att ens lillebror fyller 20 år imorgon, när det inte känns som om man åldras ett dugg själv. Men för mig kommer han alltid att vara en lite plutt (även fast han är ett och ett halvt huvud längre än mig..)

Köket och fortsättningen med matlagningen kallar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0