Operation

Förlossningen var det häftigaste jag har varit med om, och efteråt kände jag mig som en superkvinna! :) Jag grät floder av lycka när han låg på bröstet och snuttade :)

Sen blev det lite jobbigare.. Moderkakan ville inte lossna, så jag fick is på magen, akupunktur och en läkare var in och försökte få den att lossna. Men det gick inte, så jag rullades iväg på operation.. De toppade epiduralen så jag skulle slippa sövas, men när de skulle börja så skrek jag för det gjorde så ont, då fick jag en spruta med något som "du kan bli lite varm i kroppen av och kanske lite yr", sen kommer jag inte ihåg nåt mer förän det var klart, jag hade somnat som en stock av det där. Operationen hade varit komplicerad, moderkakan hade suttit fast väldigt hårt, och när de väl fick loss den så ville inte livmodern dra ihop sig så jag fick massa dropp som skulle hjälpa den på traven. Men det tog tid.. I efterhand fick jag veta att om den inte hade börjat dra ihop sig så hade de varit tvungna att ta bort den. Men tack och lov så gick det bra!

Moderkakan hade varit vitprickig och de hade sett på den att den höll på att lägga ner. Så det var en jäkla tur att lillen kom när han kom. Han hade haft det lite kämpigt i magen tiden före förlossningen eftersom moderkakan inte gav honom tillräckligt med näring, så det var därför han vägde så lite som han gjorde när han föddes.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0