Dödsstraff

Sitter och kikar på True Crime nu (Ögonblicket före tystnaden). Grymt hemsk film om en man som är anklagad för att ha mördat en kvinna i en kiosk/bensinstation. Dock är inte filmen slut än så jag vet inte om han i fråga är skyldig eller inte, det återstår att se. Han är iaf dömd till döden och detta handlar om hans sista timmar, och om en reporter som gör allt för att hitta den skyldige, han tror nämligen inte att den dömde har begått detta brott.

När jag ser den här filmen så kommer jag att tänka på en artikel som jag läste i aftonbladet tidigare idag eller om det var igår.. (Ja, minnet är bra men kort som ni kanske vet.. :P ). Där stod det iaf om en man i USA som var dömd till döden och ja, han sköts till döds av en exekutionspatrull.Jag blir ganska irriterad när jag tänker på detta, jag tycker att det är så fruktansvärt fel med dödsstraff. Även om den dömde har mördat en eller flera personer så tycker jag inte att någon annan ska bestämma när denne ska avsluta sitt liv, de som bestämmer detta och beslutar om dödsstraff är inte några bättre människor för det, enligt mig är även de mördare, de tar livet av någon annan. Jag tycker att de ska avskaffa dödsstraff helt! I USA är det fortfarande lagligt med dödsstraff i 35 stater, helt sjukt enligt mig! Det är bättre att de som begår så pass grova brott får sitta i fängelse och fundera över sina synder och lida de med! Att döma någon till döden tycker jag är ett mildare straff än att de får sitta i fängelse i åratal.



Tycker ni att dödsstraff är okej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0