Ingen dans på rosor

Livet är verkligen ingen lek, det har jag lärt mig genom åren. Och det västa är att jag vet att det inte kommer att bli lättare med åren, det kommer kräva mer från en, mer ansvar och så vidare. Men ändå, det är inget som jag fasar, snarare tvärtom. Tänk sen när man får barn (dit är det långt så börja inte fundera över annat nu!) då kommer man få enormt mycket ansvar, uppfostran, kärlek och allt annat man vill ge barnet, det kommer inte bli en lätt match, men innerst inne så tror jag att man vet att det kommer gå alldeles utmärkt, alla dagar kanske inte blir som en dans på rosor, men livet har sin stilla gång och det är bara bita i det sura äpplet och leva med det. När det dagen är här, dagen då man måste bli ännu mera vuxen och ta ännu mera ansvar, den dagen längtar jag efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0